Translate

Stardoll i hejt


Dzisiejszy artykuł na początku miał być na zupełnie inny temat. Stwierdziłam jednak, że napiszę o zjawisku, z którym niestety ostatnio coraz częściej się tutaj spotykam.
Hejt obraźliwy lub agresywny komentarz zamieszczony w Internecie

Przyczyny 

źródło: psycholog-pisze.pl

Gdy pytam kogoś skąd według niego bierze się hejt, większość osób odpowiada bez zastanowienia, że z zazdrości. W niektórych przypadkach rzeczywiście tak może być, jednak z tego co zaobserwowałam, hejt częściej wymierzony jest w osoby, których doll są nieco biedniejsze, najczęściej bez SS. Nie jest więc on przyczyną zazdrości, bo byłoby zupełnie na odwrót. Według mnie, powód jest zupełnie inny. Stardoll to gra, w której mamy możliwość stworzenia własnej lalki i wykreowania jej w wirtualnym świecie. Nikt nie wie ile mamy lat, skąd pochodzimy i jakimi jesteśmy ludźmi. Każdy chce wypracować sobie jak najlepszą pozycję i wykreować swoją postać jako tą, która budzi szacunek i strach. Największymi przeciwnikami palenia, są właśnie byli palacze. Podobnie jest z hejterami. Osoby takie same były kiedyś ofiarą bądź świadkiem hejtu. Moją teorię potwierdza fakt, że najczęściej takimi hejterami są dzieci, które bardzo często są ignorowane przez dorosłych lub próbują zwrócić na siebie uwagę tych starszych graczy, którzy w pewien sposób im imponują. Dziesięciolatka osaczona przez osobę niemal osiem lat starszą, nie ma szans, co zrodzi to w niej agresję i chęć zemsty, którą wyładuje na innej osobie, a ta na kolejnej. Pamiętajmy, że to właśnie nienawiść rodzi nienawiść. Dlatego to od nas samych powinniśmy zacząć zmianę. 

,,(...) Uważam, że to śmieszne oceniać człowieka pod pryzmatem postaci, bo nie każdy wydaje realne pieniądze na gry i powoli jakoś dochodzi do wszystkiego, albo ktoś nie ma aż takiego talentu do dekorowania czy ubrania swojej doll, to nie powód by go od razu odrzucać, bo może być świetną osobą."
- Vogues 

Hejt a konstruktywna krytyka

źródło: fabrykamemow.pl


Niestety, wśród użytkowników Stardolla zauważyłam tendencję do mylenia hejtu i konstruktywnej krytyki. Prawdą jest, że ta druga nie zdarza się zbyt często, ale kiedy już ktoś zwróci grzecznie uwagę drugiej osobie, ta obraża się i zaraz pisze nam wiązankę słów o bardzo niemiłym wydźwięku. Jak więc odróżnić jedno od drugiego? Trzeba pamiętać, że hejt ma na celu sprawienie nam przykrości, spowodowanie, że poczujemy się gorsi od tej drugiej osoby i stracimy pewność siebie. Konstruktywna opinia to coś zupełnie innego. Każdy ma swoje zdanie i prawo, aby je wyrażać. Ważne jest jednak, aby robić to mądrze, a wulgaryzmy i wyzwiska zastąpić argumentami, które sprawdzają się o wiele lepiej i dowodzą, że jesteśmy ludźmi na poziomie. 
,,(...) Powiedziałam jej, że bardzo lubię sklep Basics, a ona powiedziała, że jestem bezguściem. Powiedziała ,,ja lubię Nelly a ty Basics" (...)"
- Hektor22J

Powyżej widzimy dokładnie to, co opisałam. Nazwanie drugiej osoby bezguściem i porównanie dwóch sklepów, gdzie w jednym ubrania są jedynie za SM, a w drugim przeważają te za SD. Najpierw podkopanie samooceny, a później porównanie, w którym czujemy się gorsi, aby potwierdzić wcześniejsze słowa, Równie dobrze mogła powiedzieć "W Basic są rzeczy podstawowe, które każdy powinien mieć w szafie. Zobacz ubrania w Nelly, to świetny sklep, ja go bardzo lubię." sens pozostałby ten sam, ale wypowiedź miałaby zupełnie inny, bardziej pozytywny wydźwięk. Nie jest to łatwe, szczególnie gdy działamy pod wpływem emocji, ale warto jednak zdawać sobie sprawę z takiej alternatywy i przynajmniej próbować.

Sposób na hejtera

źródło: jarek-kozlowski.tumblr.com
1. Gdy ktoś obraża Cię na chacie, po prostu go opuść. 

2. Gdy nie chcesz go opuszczać, bo np. masz tam znajomych, z którymi piszesz, po prostu ignoruj hejtera. Patrzenie jak się wkurza, bo nie zwracasz uwagi na jego zaczepki, to świetna zabawa!

3. Gdy ktoś obraża Cię w prywatnej wiadomości lub w KG, zgłoś go do administracji i zablokuj. Aktualnie mam zablokowanych 15 osób i od żadnej nie dostaję już wiadomości. :)

4. Czasami po zablokowaniu, hejter się nie zniechęca i zakłada nowe konta tylko po to aby Cię nękać. Wtedy dobrym sposobem jest zablokowanie możliwości pisania w Twojej KG. Możesz to zrobić tutaj

5. Nie reaguj agresją na agresję!

6. Dobrze jest mieć dystans do siebie. Czasami ktoś palnie głupstwo, które może nas urazić, a wcale nie miało tego zrobić. Warto jest wtedy spokojnie porozmawiać i wyjaśnić sytuację.

7. Przytul hejtera! :)


Wszystkie rady przetestowałam osobiście i mogę was zapewnić, że działają. :)

Mini konkurs

Napisz w komentarzu jakie znasz jeszcze sposoby na hejterów. Autor najciekawszej i najzabawniejszej wypowiedzi otrzyma platformy z Fallen Angel.
W końcu śmiech to lekarstwo na wszystko! :)

Aby wziąć udział w konkursie należy być obserwatorem bloga. 
Wyniki za dwa tygodnie! Do tego czasu możecie się zgłaszać.

_______________________________________
Wyniki
Chyba nie lubicie konkursów na makijaż, bo zgłosiła się tylko jedna osoba. Tak więc walkowerem koszulkę z Basic otrzymuje Hektor22J. Po nagrodę zgłoś się w mojej KG w ciągu 24 godzin.


21 comments:

  1. Super materiał na posta, sama kiedyś doznałam hejtu ale jakoś z tego wybrnełam ;)
    BansheePunk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teraz coraz więcej jest tego. Kiedyś takie sytuacje w ogóle się nie zdarzały, a jeśli już to sporadycznie. Odkąd wróciłam na stardoll, musiałam zacząć używać opcji blokowania. :/

      Delete
  2. ja nie lubebi hejrowac ro gupie

    ReplyDelete
  3. a zglaszam sie do konkursu:
    na hejty najlepie mozesz sie poradzic znajomych albo wsponie z znajamymi isac do hetera ze ciebei zodtawil w spooju

    ReplyDelete
  4. Najpierw skopiuj od hejtera na stardoll czy momio styl, aby go bardziej zmotywowac do zostawienia Cie w spokoju, potem sobie pozartuj, a jak to nie dziala, to po prostu usun ze znaj i zablokuj i koniec.

    Hektor22J, zglaszam sie

    ReplyDelete
  5. Cześć, jest taka pewna osoba, Amelka. Niestety zawsze mówi to, co myśli, przez co wiele osób uważa, że je hejtuje. A często tak nie jest. Trudna sprawa, po prostu nie umie często czegoś wyrazić w łagodnych słowach, taki typ suki.
    Cześć, jestem Amelka.
    (moje konto na Stardoll - Amelia*_*)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skądś to znam. Sama zawsze mówię to co myślę, a ludzie nie umieją się często pogodzić z krytyką wobec siebie. Mimo wszystko staram się jednak zachować poziom, chociaż to nie zawsze jest łatwe. Szczególnie gdy prowadzisz rozmowę z 10 latką, która nie rozumie, że nie chcesz jej obrazić, tylko po prostu coś ci się nie podoba. Ale cóż, tego już nie zmienimy. Możemy tylko próbować jakoś łagodniej wyrażać opinię, żeby nie budzić agresji. :)

      Delete
    2. Nah, z 10 latkami nie prowadzę rozmów. Pod tą toną różu, luxe, opalenizny i brzydkich włosów ze Stardesign bardzo rzadko kryje się rozgarnięta osoba, dlatego po prostu sobie daruję, niestety przez to może i pomijam sporo tych "normalnych". :P

      Delete
    3. Btw ja te 3 lata temu taka nie byłam. Ja jestem jakimś chyba wyjątkiem. Od ok. ósmego roku życia, czyli odkąd zaczęłam grać w Stardoll, dziesiątki osób pisze mi, że z charakteru mam więcej o parę lat. Nawet do tej pory.

      Delete
    4. Jak tak teraz czytam, brzmi to jak jakaś przechwałka. :| Chodziło mi raczej o to, że dzieci w internecie głupieją. A ja byłam jak moi rówieśnicy, jednak wciąż normalna w internecie.

      Delete
    5. Mi udało się natrafić na osoby tego typu, które były rozgarnięte i nawet miło mi się z nimi pisało. A stwierdzenie, że dzieci w internecie głupieją jest jak najbardziej trafne. Chociaż jak sama mówisz, z Tobą tak nie było, więc nie należy wrzucać wszystkich do jednego worka, bo takich "wyjątków" jest zdecydowanie więcej. C:

      Delete
    6. Ale niestety w fali tych ameb jest ich bardzo mało. Dlatego po prostu sobie odpuszczam. Przykre, ale no cóż.

      Delete
  6. Szczerze mówiąc, lubię pisać z osobami które mnie hejtują, a miałam sporo takich przypadków. Zawsze można się pośmiać. Przynajmniej teraz tak uważam. Kiedyś coś takiego mnie dotyklało. Raz tak się wscieklam, że zhakowałam jednej dziewczynie konto 😂 Przynalam się, potem więcej do mnie nie pisała. To też może być sposób na hejtera xd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oja awcia to ja lepiej nie podskakuje bo się cykam xDDDDDDDD

      Delete
  7. kochani kochani - to znowu ja!
    powiem wam tak, lubię osobiście starcia z hejterami niekiedy, ale tylko wtedy czymś zaskakują mnie a nie takie typowe typu
    jaka ta sołtysik jest spie**olona, wielka gwiazdeczka autostrady, ma się za nie wiadomo kogo idiotka, jaka morda, jak ona chodzi, jak się obnosi hahahah żenada beka, kochanka k i inne tym podobne, moja rada na to - ludzie przestańcie być nadwrażliwi, najlepiej mieć dystans do siebie ale to taki mega, śmiać się samemu z siebie, pomyślcie o minie hejtera wtedy gdy on coś ci dowali, a ty nagle zaczynasz sama się z siebie śmiać - no bo ta sołtysik jest taka po**ebana gwiazdeczka z spalonego teatru, jeszcze trochę a zacznie sobie sama tyłeczek lizać, zapatrzona w siebie tępa dziewucha a do tego zj**bała wszystkie internety, sama sobie aż współczuję a jeszcze bardziej moim hejterom że tak ich interesuje życie takiej ważnej osoby jak moje XD
    takie podejście najluźniejsze
    jeszcze dobrze być z przyjaciółmi i wiecie w kupie siła!
    no albo zgłosić hojraczka do adminów, a oni wiedzą dobrze jak usuwać konto
    a przede wszystkim znajcie swoją wartość w taki sposób nic was nie urazi! bo jesteście więcej warci niż jakieś podludki bo to problem w nich a nie w nas

    ReplyDelete
  8. a ma ktoś sposoby na hejterów w życiu realnym? >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja polecam po prostu dalej robić swoje. W końcu to Twoje życie i robisz z nim to, co uważasz za słuszne. W życiu realnym hejty zwykle biorą się z zazdrości i braku poczucia własnej wartości, więc takich ludzi należy po prostu ignorować i im współczuć, bo pewnie sami kiedyś byli ofiarami hejtu, przemocy czy mobbingu. Mechanizm jest właściwie taki sam, tylko sposób wyładowania nienawiści odrobinę inny niż w internecie. Dobrze jest też mieć grupę zaufanych przyjaciół i trzymać się z nimi. W końcu jak to mówią, w kupie siła. :D

      Delete
    2. Staram się, staram się, ale gdziekolwiek obok tej osoby w szkole nie przejdę, to pojawia się wywracanie oczami i z reguły głupie komentarze. I teraz mamy, w nowej szkole, być razem w klasie. Nie wyobrażam sobie tego niestety :c

      Delete
    3. Przechodziłam przez to w gimnazjum, więc wiem co czujesz. :/
      Na pocieszenie powiem Ci, że gdy zmienisz szkołę i środowisko, to sytuacja może się totalnie zmienić. Nawet jeśli będziecie razem w klasie. C:

      Delete